Coraz częściej użytkownicy pytają mnie w jaki sposób pozbyć się specjalnej nakładki, którą Google nakłada na strony charakteryzujące się bardzo dużą liczbą błędnych kliknięć. Dla Google jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, które chroni klientów Ads (AdWords). Niestety, w wielu przypadkach ta nakładka obniża współczynnik klikalności, co z kolei wpływa na zmniejszone wpływy z reklam AdSense.

Nakładki od Google nie są nowym konceptem. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę co należy zrobić, aby pozbyć się tej zakładki raz, a dobrze. Z tego właśnie względu przedstawię wam powody, przez które wydawcy AdSense otrzymują kary za przypadkowe kliknięcia oraz zasugeruję rozwiązania, które pomogą uniknąć przyszłych problemów.

Spadek zarobków w AdSense? Twoja witryna już ma nakładkę „Otwórz witrynę / Visit site”? Nie potrafisz sobie poradzić z jej usunięciem? Napisz do mnie pancaroweb@gmail.com 😉

Przypadkowe kliknięcia – czym jest kara Two-click / Otwórz witrynę?

Kara za przypadkowe kliknięcia to po prostu nakładka, która wymusza na każdym użytkowniku odwiedzającym daną stronę podwójne kliknięcie, aby ją otworzyć. Jest to najczęściej mała grafika z przyciskiem „Otwórz witrynę”.

Jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie, dzięki któremu Google upewnia się, że użytkownicy nie kliknęli w wybraną reklamę przez przypadek. Dla twórców internetowych treści jest to spory problem, gdyż CTR (współczynnik klikalności) obliczany jest na podstawie pełnej, udanej wizyty na stronie. Wyskakujące okienko „Otwórz witrynę / Visit site” potwierdzające naszą chęć odwiedzenia witryny.

Co w takim razie robię źle?

Wiele osób traktuje to jako swoista kara.

Istnieje natomiast kilka powodów, które mogą wywołać ten mechanizm na stronie. Są to miedzy innymi:

  • Zbyt bliskie rozmieszczenie reklam

Pierwszym z wielu powodów, które mogą spowodować pojawienie się przycisku „Otwórz stronę” jest umieszczenie reklam zbyt blisko siebie. Jeżeli każda z jednostek reklamowych umiejscowiona jest bardzo blisko, tak że niemalże na siebie nachodzą, to Google stosuje „karę”, aby upewnić się, że użytkownik kliknie w odpowiednia reklamę.

  • Zbyt bliskie umieszczenie linków oraz przycisków

Tak jak w przypadku nieprawidłowego rozmieszczenia reklam, umieszczenie przekierowujących linków czy przycisków zbyt blisko siebie może zostać odczytane przez algorytm Google jako próba wymuszenia przez twórcę strony przypadkowego kliknięcia.

  • Niejednoznaczne nazewnictwo

Jeżeli na naszej stornie pojawiają się reklamy i nie są one odpowiednio oznaczane, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaniemy „ukarani” nakładką.

„Otwórz stronę” pojawia się najczęściej w przypadku, kiedy nasza strona nie została w żaden sposób dostosowanado użytkowników korzystających ze smartfonów, iPhone’ów, czy innych urządzeń mobilnych. Zakrywające się reklamy, nieproporcjonalnie duże przyciski i szereg innych błędów może doprowadzić do pojawienia się niechcianego dodatku.

  • Sztucznie wywoływany ruch na stronie

W przypadku kiedy Google wykryje nieprawidłowy bądź sfałszowany ruch, nałoży na stronę potwierdzenie w formie nakładki. W ten sposób ma to zabezpieczyć przed niewłaściwym naliczaniem klików w poszczególne jednostki reklamowe.

Kilka porad, dzięki którym uda wam się uniknąć kary Two-click

Doskonale zdaję sobie sprawę jak problematyczne może być pojawienie się kary Two-click na stronie. Dlatego zachęcam do przestrzegania kilku bardzo prostych, aczkolwiek ważnych zasad dotyczących odpowiedniego wprowadzania reklam na naszą stronę.

Przede wszystkim pamiętajmy, że w wielu przypadkach o wiele łatwiej będzie nam pozbyć się tego problemu dopiero kiedy się on ujawni. Spowodowane jest to tym, że ani użytkownicy ani tym bardziej właściciele stron nie są w stanie wyłapać każdej, nawet niewielkiej nieprawidłowości, jaka mogła się wkraść w naszą stronę. Algorytm Google radzi sobie z tym niezwykle dobrze.

Co więcej, według Google nie jest to kara, a więc nie zostaniemy w żaden sposób powiadomieni o wystąpieniu dwuklikowego wejścia na stronę. Z tego względu najprostszym sposobem na rozwiązanie problemów jest sprawdzenie każdej reklamy ze względu na ich rozmiar, nazewnictwo, rozmieszczenie – zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.

Na koniec chciałbym również zauważyć, że nie powinniśmy zapominać o eliminowaniu nieodpowiedniego ruchu oraz sztucznych klików. W ten sposób upewnimy się, że polityka AdSense nie będzie łamana i obniżymy ogólne ryzyko wystąpienia innych nieprawidłowości.

Twoja witryna już ma nakładkę „Otwórz witrynę / Visit site”? Nie potrafisz sobie poradzić z jej usunięciem? Napisz do mnie pancaroweb@gmail.com 😉