Czym jest RPM?

RPM jest niezwykle ważnym wskaźnikiem – szczególnie dla wydawców. Pozwala on poznać wydajność i efektywność twórców. RPM nazywamy przychód na każde kolejne tysiąc wyświetleń. RPM można jednak rozłożyć na czynniki pierwsze – jego podkategorie, wśród których wyróżniamy RPM strony, czyli przychód za każdy tysiąc wyświetleń oraz RPM strony, czyli przychód z sesji za każdy tysiąc wyświetleń. Czytaj dalej a dowiesz się, jaki jest cel każdego z tych wskaźników oraz co robić, aby ze swojej strony osiągnąć jak największe zyski.

O RPM słów kilka

RPM to inaczej obroty na minutę. To najczęstszy wskaźnik, z którego chętnie korzystają platformy i sieci reklamowe. Jednym słowem jest to koszt, jaki reklamodawca wypłaca wydawcy za każde 1000 wyświetleń danej reklamy.

Jak policzyć RPM?

Aby policzyć RPM potrzebne jest jedno, proste obliczenie. Musisz bowiem podzielić swoje przychody przez ilość wyświetleń reklam, a następnie pomnożyć je razy tysiąc. Najłatwiej jest zrobić to, korzystając z poniższego wzoru:
RPM = (szacunkowe zarobki / liczba wyświetleń stron) * 1000
Warto jednak mieć na uwadze fakt, że wysokie wskaźniki RPM nie muszą rzeczywiście określać efektywności strony. Wskaźniki te bowiem mogą zmieniać się i wahać, a zyski mogą osiągać odwrotnie proporcjonalny wynik. Jednakże RPM jest sumą wszystkich CPM, w dobry sposób określa on skuteczność różnego rodzaju reklam na stronie internetowej.
To właśnie RPM pomoże Tobie – wydawcy określić poziom efektywności reklam, których stosujesz na swojej witrynie. To prosty sposób, który pomoże Ci także zrozumieć, co więcej możesz zrobić, aby zwiększyć wydajność Twojej strony. Dzięki liczeniu RPM w danych okresach, będziesz mógł zobrazować sobie, w jaki sposób działa i pracuje Twoja strona w danym momencie. Pamiętaj także o tym, że wzrost RPM równa się także zwiększeniu całkowitych zysków na stronie.

RPM strony

To właśnie ten wskaźnik, spośród wszystkich pozwala na najlepsze i najbardziej miarodajne określenie skuteczności i wydajności witryny, biorąc pod uwagę jej ogólną analizę. Dzięki tym danym będziesz mógł ujrzeć zysk, który osiągasz przy jednym odwiedzającym stronę. Daje Ci także przejrzysty obraz tego, jakie reklamy sprawdzają się w przypadku Twojej strony najlepiej.

Jak policzyć RPM strony?

Aby to zrobić, podziel swoje zarobki przez sesję odwiedzin, a następnie pomnóż razy tysiąc – czyli razy każdy tysiąc wyświetleń strony. Oto wzór:
RPM strony = (szacunkowe zarobki / liczba wyświetleń stron) * 1000
Jeśli na przykład zarabiasz szacunkowo 0,15 USD na 25 wyświetleniach stron, RPM strony wyniesie (0,15 USD / 25) * 1000, czyli 6,00 USD.

Wyciągnijmy wnioski

Każde dane, które przeanalizowaliśmy wyżej, w nieco inny sposób przekłada się na obliczenie wydajności i skuteczności Twojej strony.
RPM pozwoli Ci na obliczenie skuteczności danej witryny. Dzięki RPM strony uzyskasz ogólny wynik skuteczności. To właśnie RPM sesji jest chyba najlepszym parametrem, przy obliczaniu wyników i statystyk Twojej strony. Pozwoli Ci na ujrzenie ogólnej jej wydajności, a także pokazuje, jakie przychody zyskujesz dzięki jednemu odwiedzającemu.