Poniższy poradnik ma za zadanie pomóc ci w zrozumieniu jak ważna jest sezonowość. Co więcej, dostarczy ci on porad jak wycisnąć więcej ze swojego konta Google AdSense oraz ze strony podczas szczytowego ruchu w sezonie. W poradniku znajdziecie proste, aczkolwiek praktyczne informacje, które będziecie mogli wprowadzić jeszcze dziś.

Optymalizuj dziś, aby jutro zarabiać trzy razy więcej.

Pomogę Ci zwiększyć: CTR i CPC

Napisz: PanCaroWeb@gmail.com

Poniżej znajdziecie listę rzeczy, o których będzie mowa na stronie przez najbliższe tygodnie. W ten sposób lepiej przygotujecie się na ten zapracowany czas w roku. Rozpocznijmy sezon świąteczny z przytupem!

  • Sezon przedświąteczny: Jak się przygotować?
  • Sezon świąteczny: Jak zmaksymalizować możliwości
  • I po świętach: Spoglądając na rok 2020.

Zrozumienie okresów sezonowych

Czym jest sezonowość?

Sezonowość możemy rozumieć jako przewidzianą zmianę bądź wzorzec, który występuje w każdym roku kalendarzowym. Możemy go podzielić na trzy różne typy wydarzeń bądź świąt:

  1. Kulturowe (Ramadan, Święto Dziękczynienia, Święta Bożego Narodzenia)
  2. Komercyjne (Czarny Piątek, Cyfrowy Poniedziałek, Dzień Singla)
  3. Wydarzenia okolicznościowe (Olimpiady, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, wybory prezydenckie)

Jeżeli dostrzeżemy wydarzenia czy święta, które w jakikolwiek sposób wpływają na naszych odbiorców, to będziemy mogli określić możliwości sezonowości i zwiększyć zarobki bądź przyciągnąć nowych użytkowników.

Co napędza sezonowość?

Zyski każdego wydawcy napędzane są przez dwa powiązane ze sobą czynniki. Mowa tutaj o ruchu na stronie internetowej oraz tak zwanym RPM (współczynnik szacujący zarobek za 1000 wyświetlonych reklam).

Reklamodawcy są skłonni zapłacić więcej za zasoby reklamowe, co prowadzi do wyższego RPM. Zwiększony ruch prowadzi natomiast do większej ilości wyświetleń reklam. Te dwa czynniki powodują sezonowe wzrosty oraz spadki dochodów u wydawcy.

 

Dlaczego jest to ważne dla wydawców?

Sezonowość oferuje wydawcom wiele możliwości do przyciągnięcia nowych odbiorców oraz do zmaksymalizowania zysków. Nadchodzący okres świąteczny (Listopad i Grudzień) to największa okazja sezonowa w roku. Sprawdźmy dlaczego!

  1. Duży wzrost ruchu internetowego (większe prawdopodobieństwo pojawienia się zapytania)

W ciągu ostatnich 5 lat ruch internetowy w okresie świątecznym wzrósł, gdyż użytkownicy masowo decydują się na zakupy online dla prezent dla bliskich bądź dla siebie.

  1. Większa konkurencja między reklamodawcami (większe prawdopodobieństwo pojawienia się zapytania)

Zakupy świąteczneto jeden z najbardziej pracowitych okresów detalicznych w roku. Reklamodawcy przeznaczają więcej czasu w tym okresie, aby upewnić się, że ich produkty oraz reklamowane marki mają dobrą pozycję w przypadku tak kluczowych wydarzeń, jak na przykład Czarny Piątek czy CyfrowyPoniedziałek. Bardzo dobrym przykładem jest Dzień Singla w Azji. W 2018 roku Azjaci wydali ponad miliard dolarów w przeciągu pierwszych 90 sekund tego wydarzenia. Oczywiście reklamodawcy z ogromną chęcią będą towarzyszyć klientom w takich chwilach.

Rozpoczynając maraton świątecznych wydarzeń

Skupmy się na nadchodzących wydarzeniach. Listopadowe i grudniowe dni to globalny maraton, który oferuje największe możliwości, aby zmaksymalizować zyski każdego roku. Prawdę mówiąc, te okazje sezonowe rosną z każdym rokiem. W 2018 roku, średni zysk z Czarnego Piątku w skali globalnej urósł niemalże dwukrotnie, jeśli porównamy wyniki sprzed 5 lat.

Nie czekaj i zapisz już teraz w swoim kalendarzu nadchodzące wydarzenia:

Dowiedz się co możesz zrobić, aby wyciągnąć najwięcej ze swojej strony oraz z konta AdSense przed, podczas oraz po świątecznym szaleństwie.

W następnym tygodniu pojawią się porady jak przygotować stronę oraz konto AdSense na nadciągający sezon świąteczny.

 

Źródło: https://blog.google/products/adsense/your-google-adsense-seasonal-guide/ wraz z grafikami

Optymalizuj dziś, aby jutro zarabiać trzy razy więcej.

Pomogę Ci zwiększyć: CTR i CPC

Napisz: PanCaroWeb@gmail.com