Zmiany i poprawa jakości Google AdSense

Od 15 lat stale wzmacniana i poprawiana jest systematyka działania AdSense, aby skuteczniej łączyć twórców internetowych z reklamodawcami. Dla Google’a najważniejsze jest, aby sieć pozostała otwarta dla blogerów i wciąż dawała im możliwości zarabiania. Dzięki zaangażowaniu w Better Ads Standards Google kreuje uczciwą platformę reklamową. Prace nad polepszaniem jej jakości sprawiają, że jest to system co raz bardziej atrakcyjny dla reklamodawców, co przekłada się na lepsze wyniki finansowe dla Partnerów Google’a. Mając na uwadze dobro obu stron Google wprowadziło kilka zmian w programie AdSense.

Zmiany w AdSense

Nowe strony, na których mają pojawiać się reklamy muszą zostać najpierw dodane do konta AdSense. Każda witryna po dodaniu przechodzi przez proces weryfikacji, który ma potwierdzić, że osoba dodająca treści jest ich właścicielem i może zmieniać zawartość strony. Ideą procesu jest także sprawdzenie, czy strona spełnia standardy założone w programie AdSense. Po pomyślnym przejściu procesu sprawdzenia witryny, strona otrzyma status „Gotowa”. Dzięki temu reklamy mogą zostać na niej wyświetlane.

Dla użytkowników pojawia się także zmiana nazwy „Moje witryny” na „Witryny”. Użytkownicy bez problemu znajdą „Witryny” na swoim koncie AdSense, ponieważ znajdują się one teraz na górze menu. Wszystkie witryny, które zostały dodane do konta i mają aktywnie działające reklamy zostaną przeniesione na listę witryn. Aby pojawiły się tam nowe witryny, trzeba je tam po prostu dodać.

Zmiany AdSense i ich wpływ na partnerów

Dla większości twórców internetowych korzystających z AdSense w zasadzie jedyną zmianą będzie właśnie nowa karta „Witryny”. Jednak w przypadku niektórych osób Google może prosić o kontakt, aby znaleźć właściwy kod reklamy, w przypadku dodawania jej do listy witryn. Jeżeli faktycznie zajdzie potrzeba kontaktu, to wiadomość zostanie wysłana na pocztę e-mail oraz będzie widoczna w panelu powiadomień na koncie AdSense. Dlatego dobrze będzie się upewnić, czy Google posiada aktywny adres e-mail użytkownika i czy ustawienia konta poczty e-mail są aktualne.

 

Już wkrótce kolejne nowości! Stay tuned!

Źródło informacji: https://adsense.googleblog.com/2018/10/continuing-to-strengthen-quality-of.html?fbclid=IwAR3CvckKKw2usG3TSFEg3Uqrgl6kVBAdn7QLMjDEKqX32FvniSiUqKbFapg