Wielu internetowych twórców używa AdSense jako główne źródło zysków. Internet i zasady się jednak zmieniają. Nie inaczej jest w nowym roku 2019. Poniżej prezentuję najnowsze aktualizacje zaleceń Google co do optymalizacji Google AdSense.

Optymalizacja układów reklam:

– Podczas ustalania miejsc docelowych reklam, znajdź odpowiedni balans między przychodami a UX.
– Upewnij się że znasz regulamin AdSense i unikniesz naruszania regulaminu co do umieszczania reklam
– Adsense proponuje optymalne reklamy na urządzenia mobilne o wielkości 320×100 tak, aby były one widoczne dla wszystkich wchodzących użytkowników
– Do reklam wyświetlanych na pulpicie, warto jest zastosować reklamy pionowe tak, aby były one widoczne na ekranie. Szczególnie popularne są w tym przypadku reklamy o wymiarach 300×600.
– Miej jednak na uwadze, że odpowiednie miejsca reklam to tylko kropla w morzu całej Twojej reklamowej strategii. Skup się głownie na wartościowym contencie, który prezentujesz na stronie.

Myśl mobilnie:

– Okazuje się, że większość użytkowników wychodzi ze strony, gdy ta nie załaduje się w ciągu kilku sekund. Odnotowuje się także o wiele więcej wyświetleń pochodzących z urządzeń mobilnych, niż z komputerów. Odpowiednio krótkie ładowanie strony jest zatem kluczowe.
– Odróżniaj urządzenia mobilne od komputerów stacjonarnych. Każde z nich rządzi się własnymi prawami i wymagają nieco innej optymalizacji reklam
– Użyj uniwersalnych jednostek reklamowych – tak, aby były odpowiednie do wszystkich ekranów
– Oddziel zawartość Twojej strony od reklam tak, aby ta granica była widoczna. Poprawi to Twoje UX i zminimalizuje ryzyko przypadkowych kliknięć.
– Zamiast jednostki 320×50, użyj 320×100. Większa jednostka oznacza większą konkurencję reklamową.

Zwiększ jakość swoich reklam

– Nie zaśmiecaj swojej strony reklamami. Staraj się skupić na wartościowej treści i odpowiedniej strategii reklamowej.
– Nie stosuj układów reklamowych, które mogą wprowadzić wchodzącego użytkownika w błąd. Może poskutkować to naruszeniem regulaminu i zawieszeniem Twojego konta.
– Nie klikaj w swoje własne reklamy.
– Używaj Google Analytics. Pozwoli Ci to monitorować statystyki Twojej strony, a w razie niezadowalających wyników, szybko będziesz mógł zainterweniować.
– Sprawdzaj podsumowanie swoich reklam. Tę opcję znajdziesz w panelu kontrolnym. Dzięki tej funkcji, Twoja strona będzie wyświetlać jedynie skuteczne reklamy
– Stosuj się do przewodnika implementacji i zgodności AdSense

Poprawiaj strategię treści na Twojej stronie

– Zwiększ czytelność Twojej treści. Niech Twoje akapity nie zawierają więcej niż 7 zdań. Zachowuj także odstępy około 800 pikseli. Stosuj nagłówki i tytuły.
– Twórz wartościowe treści, które z czasem nie będą tracić na wartości. Pozwolą Ci one uzyskać zrównoważony ruch.
– Bądź konsekwentny i systematyczny. Stwórz plan swoich publikacji i staraj się go trzymać. Widzowie lubią systematyczność.
– Jedno jest pewne – widzowie uwielbiają treści wideo. Postaraj się zatem włączyć je do swojej strategii. Zwiększy to czas przebywania użytkownika na Twojej stronie oraz jej rozpoznawalność.
– Połącz swoje konto AdSense z Google Analytics. Pomoże Ci to w oglądaniu raportów i statystyk z Twojej strony. Dzięki temu zorientujesz się, co interesuje Twoją grupę docelową.
– Wykorzystaj informacje, które zbierzesz dzięki danym demograficznym oraz Google Analytics. Pomogą Ci one obrać odpowiednią strategię do prowadzenia Twojej strony.