Optymalizuj dziś, aby jutro zarabiać trzy razy więcej.

Pomogę Ci zwiększyć: CTR i CPC

Napisz: PanCaroWeb@gmail.com

Jednym z ważniejszych wydarzeń dla Product Experts (PE), które zostały zorganizowane w tym roku było Google Product Experts Meetup 2019 w Berlinie. Przypadło ono na weekend 22 – 23 października i muszę stwierdzić, że były to dwa intensywne dni pracy z najbardziej innowacyjnymi produktami Google. Zarówno eksperci prowadzący panele jak i uczestnicy nie byli przypadkowymi ludźmi, a zagadnienia poruszane w panelach dyskusyjnych wyjaśniały najnowsze (i tajne!!!) zmiany algorytmów i mechanizmów.

Udział w konferencji i samym programie Google to dla specjalistów technologicznych możliwość doświadczenia wielu nowych rzeczy:  dostęp do bezpośredniej komunikacji z ekspertami merytorycznymi Google, udział w zamkniętych projektach oraz mentoring.

Przechodząc do rzeczy – na konferencji dowiedziałem się o wielu nowościach z AdSense i chociaż większości z nich nie można jeszcze mówić (niebawem przygotuję obszerny artykuł, z dokładnym opisem nowych funkcjonalności), to warto wspomnieć o kilku ogólnodostępnych już zmianach w związku z reklamami automatycznymi:

1. Strona „Przegląd”
Dodanie tej strony ma wspomóc zarządzanie zasobami reklamowymi dzięki konfiguracji automatycznej reklam, a także pokazywać zestawienie z podsumowaniem kampanii.

2. Podgląd ustawień reklam
Dzięki tej funkcji można sprawdzić wygląd reklamy zanim zostanie ona opublikowana. Można sprawdzać wygląd różnych formatów oraz usuwać te reklamy, które chcemy pominąć.

3. Nowe opcje
To przede wszystkim lepsze dopasowanie ustawień reklam automatycznych: możesz kontrolować ilość reklam na swojej stronie oraz wykluczyć z kampanii te strony, które chcesz pominąć w wyświetlaniu reklamy.

4. Formaty reklam
Dzięki optymalizacji formatów reklamy będą się one automatycznie wyświetlać w sposób dopasowany do danej witryny.

5. Bardziej zaawansowany kod
Teraz reklamy będą jeszcze bardziej zautomatyzowane i będą wyświetlać się samoczynnie na innych stronach z zainstalowanym kodem.

6. Raportowanie
Lepsze i szybsze porównywanie skuteczności reklam na każdej z witryn.

Nie tylko wiedza, ale i praktyka była mocną stroną spotkania ekspertów. Uczestniczyłem w zajęciach „Entrepreneurial Thinking & Working”, gdzie mogłem przećwiczyć jak ulepszyć i usprawnić wiele procesów, nie tylko związanych z samym AdSense. Było to bardzo rozwijające doświadczenie., a to, co zafascynowało mnie najbardziej to wyczerpujące sesje dotyczące AdSense. Dzięki nim mogłem dokładnie poznać mechanizmy od środka.

Miłym akcentem, na który się załapałem była masa gadżetów Google: koszulki, czapki, plakaty, smyczy i maskotki. Zresztą sami zobaczcie!

Cały hotel był świetnie przygotowany. Aranżacja została przygotowana z dbałością o każdy szczegół. Tutaj także przygotowałem trochę materiału do obejrzenia

Zwieńczeniem dwudniowej konferencji był koncert zespołów niemieckich, stoisko Oktoberfest, stoisko fotograficzne z NRD i wiele innych!

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym w czasie wolnym nie zapuścił się w berlińskie ulice, aby obejrzeć miasto. Niestety po wojnie nie zostało z niego wiele, ale wciąż da się znaleźć kilka ciekawych fragmentów, pomników robiących wrażenie i budynków rządowych.

Ten wyjazd był naprawdę świetny. Wydarzenie było przepełnione inspirującymi rozmowami z innymi Googlersami, a sesje z przedstawicielami pracowników Google doskonale przygotowane. Udało się spotkać z innymi ekspertami produktowymi, z którymi „widuje” się tylko forum społeczności 😉 Była to niepowtarzalna okazja, aby poznać AdSense jeszcze lepiej, uzupełnić i skonsultować wiedzę.

Optymalizuj dziś, aby jutro zarabiać trzy razy więcej.

Pomogę Ci zwiększyć: CTR i CPC

Napisz: PanCaroWeb@gmail.com