Poniżej przygotowaliśmy listę 30 porad i sposobów, aby pomóc wam w powiększeniu zarobków z AdSense i z czasem powiększyć przychody, gdy zdecydujesz się sprzedać swoją stronę internetową.

Porady i szybkie poprawki AdSense

Odkryliśmy, że oficjalny poradnik oferowany przez Google AdSense podczas rejestracji jest dosyć ograniczony i nie oferuje wielu porad. Pomimo faktu, że niektóre porady opisane poniżej mogą brzmieć znajomo dla bardziej doświadczonych właścicieli witryn, to zdziwicie się jak dużo użytkowników traci nie znając tych poprawek AdSense.

  1. Używaj standardowych rozmiarów – Google pozwala Partnerom na korzystanie z wielu rozmiarów. Jednakże, korzystanie z tych najpopularniejszych (na przykład 300×250, 728×90, czy 160×600) dostarczy AdSense szerszą grupę reklamodawców do wyboru.
  2. Zezwól na tekst i obrazki – Możesz wybrać w AdSense, aby ograniczyć reklamy tylko do obrazków albo pozwolić na reklamy z tekstem i obrazkami. Zezwolenie na obie formy pozwoli AdSense na powiększenie puli reklam, a to z kolei zwiększy współczynnik klików i zarobki.
  3. Wykorzystaj jednostki linków jak najlepiej – To jedna z najrzadziej wykorzystywanych opcji AdSense, która ma potencjał do zarobienia więcej niż„lider rankingu” oraz reklamy typu prostokąty. Poprzez umieszczenie do trzech jednostek linków na stronie, w szybki i efektywny sposób poprawisz przychody z reklam.
  4. Umieszczanie jednostek reklamowych nad foldem (ATF) – Dla wielu jest to oczywiste, lecz im wyżej na twojej stronie znajdują się reklamy, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownicy je obejrzą i w nie klikną (co przekłada się na większe zarobki).
  5. Pozycjonowanie relatywne – O ile umieszczanie reklam nad foldem jest generalnie korzystne dla przychodów, pozycjonowanie relatywne reklam (np. koło jakich treści są umieszczane) może być ważniejsze, niż ich dokładna lokacja. (Pomyśl o wywołaniu działań związanych z reklamą lub pozycjonowaniu reklamy w obszarze, który prawdopodobnie zostanie kliknięty). Należy jednak na to uważać – Sprawdź poradę #27, aby uzyskać więcej informacji.
  6. Zdrowie pulpitu nawigacyjnego –Na swoim koncie partnerskim AdSense znaleźć możesz gadżet „Karta wyników”, który wyróżnia twój wynik optymalizacji przychodów. Urządzenie to jest proste i ogólne, ale warto sprawdzić, czy uzyskałeś najwyższy możliwy wynik. Jeśli nie, to warto zagłębić się i znaleźć rozwiązania na jakiekolwiek błędy.
  7. Uzupełnianie AdSense – AdSense pozwala jedynie na ograniczoną liczbę jednostek reklamowych na stronie. Jednakże, w niektórych przypadkach strony mogą pomieścić więcej reklam bez przytłaczania użytkowników. Jeżeli chciałbyś powiększyć swoje przychody i uważasz, że twoja strona poradzi sobie z większą ilością reklam, zawsze możesz uzupełnić swoje jednostki AdSense reklamami od konkurencyjnych dostawców, jak na przykład media.net.
  8. Skonfiguruj niestandardową wyszukiwarkę – Jest to świetny poziom na uzyskanie więcej jednostek AdSense na twojej stronie, gdyż niestandardowa wyszukiwarka może oznaczać bardzo wysokie przychody z tysiąca wyświetleń (nawet jeśli ruch jest niewielki).
  9. Uważaj, żeby nie przedobrzyć – Gdy zarobki z AdSense zaczną napływać, bardzo łatwo jest podjąć złą decyzję, która może być szkodliwa dla twojej strony, jeśli chodzi o generowanie dodatkowych przychodów. To, co może wydawać się krótkoterminową wygraną, może na dłuższą metę zaszkodzić twoim zarobkom i powracającemu ruchowi.

 

Pomysły AdSense, z którymi można eksperymentować

Wierzymy, że najłatwiejszą drogą do sukcesu z AdSense jest eksperymentowanie z tym, co może najlepiej działać z naszą stroną i odbiorcami. Ponieważ odbiorcy każdej strony są unikalni, niemożliwe jest sugerowanie uniwersalnych rozwiązań dla każdej niszy. Jednakże, przygotowaliśmy dla was kilka przykładowych eksperymentów, z którymi możesz zacząć, a które mogą pomóc ci w znalezieniu złotego środka.

  1. Zmień rozmiar swoich reklam – eksperymentowanie z zastępowaniem okienek reklamowych 300×250 przez 300×600. To małe powiększenie rozmiaru reklam pozwoli ci poświęcić więcej czasu na przygotowanie lepszej treści i dostarczenie więcej reklam przyciągających wzrok z lepszymi przyciskami wzywającymi do działania „Call to Action” (licząc, że przełoży się to na wyższe współczynniki klików). Tak samo zmiana reklamy „liderującej” z rozmiaru 728×90 na 970×90 pomaga reklamom być bardziej widocznym dla nowych i powracających użytkowników. Jednakże (jak wspomniano w punkcie pierwszym), używanie unikalnych rozmiarów jednostek reklamowych może doprowadzić do ograniczenia liczby reklamodawców, z których można dokonać wyboru.
  2. Zmiana kolorów twojej jednostki reklamowej – prosta sugestia, lecz poświecenie czasu na znalezienie optymalnej kombinacji tekstu i tła oraz koloru obramowania może być czasochłonne. Jednakże, może przynieść ogromne zyski z zarobków AdSense. Zmiana koloru hiperlinków ze standardowego niebieskiego na bardziej przyciągający może okazać się bardzo efektywna.
  3. Umieść jednostkę linku pod swoim paskiem nawigacyjnym – jest to zgodne z warunkami korzystania z usługi Google AdSense i może stać się ważnym punktem zarobku na twojej stronie.
  4. Wstawianie banerów reklamowych do tekstu – efektywnym sposobem na przyciągnięcie uwagi do twoich banerów reklamowych jest wstawienie ich do treści. Możesz spróbować różnego pozycjonowania w twoich tekście, aby sprawdzić co utrzymuje największe zainteresowanie.
  5. Przenoszenie „liderów” w dół – Liderzy (jednostki reklamowe o wielkości 728×90) są często umieszczani na górze strony, aby upewnić się, że jest to pierwsza rzecz, jaką widzą użytkownicy. Jednakże, gdy użytkownicy od razu przewijają stronę w dół, taka reklama się gubi. Jednym z rozwiązań jest umieszczenie reklamy zaraz nad tytułem artykułu, aby była na widoku dłużej, co zwiększy zainteresowanie.
  6. Eksperymenty Google? – bardzo łatwo jest przeprowadzić eksperymenty A/B na twoim koncie Google AdSense. Oznacza to, że nie ma powodu, aby nie przeprowadzić chociaż jednego eksperymentu, żeby sprawdzić co polepsza konwersję na twojej stronie.
  7. Przesunięcie z prawej do lewej – większość lubi czytać od lewej do prawej, dlatego przeniesienie treści na lewą stronę ma sens. Będzie częściej oglądana niż po prawej stronie. (Np. Jeśli masz jednostkę reklamową typu Skyscraper po prawej stronie, warto przeprowadzić eksperyment umieszczając ją po lewej stronie).
  8. Umieść reklamy w sekcji komentarzy – jest to jedna z części strony znajdująca się poniżej foldu, lecz to wciąż obszar, który utrzymuje duże zainteresowanie (świetny dla widoczności reklam i potencjalnych zarobków).
  9. Dopasowywanie reklam do treści – jeśli twoja reklama przylega do filmu wprowadzającego, to użytkownicy będą musieli wejść w filmik, aby pozbyć się tej reklamy. Odpowiedzią na tę kwestie może być umieszczenie reklamy niżej na stronie, aby pozostała widoczna.
  10. Wyłącz inne źródła przychodów – jak podkreślono w punkcie #7, zachęcamy do korzystania z innych typów monetyzacji oprócz tradycyjnych banerów AdSense, aby uzupełnić i zdywersyfikować twój przychód. Jednakże, aby zanalizować ich wpływ na efektywność AdSense, warto pomyśleć o wyłączeniu źródeł, aby sprawdzić czy mniej opłacalne sztuczki nie przeszkadzają twoim wysoko opłacalnym okazjom.

Nasze techniczne porady AdSense

Oprócz wielu wyróżnionych powyżej elementów związanych z projektowaniem, które zwiększają przychody, przygotowaliśmy dla was kilka ulepszeń, które pomogą ci znacznie sprawniej obsługiwać proces reklam. Zwiększenie prędkości strony internetowej, optymalizacja jej wyglądu na urządzenia mobilne i wykorzystywanie dostępnych metod analitycznych/sprawozdawczych mogą być korzystne dla ogólnego dochodu.

  1. Najskuteczniejsze jednostki reklamowe w twoim HTML – reklamy są wypełniane na podstawie kolejności zgłoszeń przez AdSense. Oznacza to, że jeśli masz swoją najskuteczniejszą reklamę w HTML, to upewnij się, że będzie ona pokazywana czytelnikom w pierwszej kolejności.
  2. Optymalizuj pod kątem ruchu mobilnego – może to być niespodzianką dla niektórych, ale duży procent ruchu na twojej stronie pochodzi z urządzeń mobilnych (a te statystyki szybko rosną). Upewnij się, żeby sprawdzić swoją stronę z perspektywy czytelnika, aby zrozumieć swoją jednostkę reklamową. Jeśli nie jest ona zoptymalizowana, może istnieją szybkie sposoby na poprawienie komfortu użytkownika.
  3. Partnerzy reklamowi dla mobilnych – Bardzo dużo sieci reklamowych (jak na przykład media.net) dostosowuje reklamy tak, aby automatycznie były dopasowywane do urządzeń mobilnych. Z przyjemnością usłyszysz, że nie jest wymagana żadna dodatkowa praca. Wykorzystywany jest ten sam kod, który zasila tradycyjne reklamy na komputer.
  4. Popraw prędkość ładowania – wolno ładujące się reklamy na twojej stronie nie tylko pogarszają efektywność twoich reklam, ale również całą twoją stronę.
  5. Wykorzystaj mobilne reklamy typu Anchor – AdSense może zaoferować mobilne reklamy typu Anchor, które będą przyklejone do dolnej części ekranu, gdy użytkownik będzie przewijał stronę.
  6. Używaj reklam responsywnych – kolejną opcją jest korzystanie z responsywnego kodu AdSense od Google. Korzystanie z nich może pozwolić ci na diametralną zmianę rozmiarów reklam wyświetlanych na ekranie użytkownika.

Poznawanie raportów z AdSense

AdSense udostępnia bardzo dokładny i elastyczny interfejs, gdzie możesz sprawdzić swoje informacje o konwersji. Poświecenie czasu, aby w pełni zrozumieć wszystkie informacje udostępnione dla ciebie pomoże ci w staniu się o wiele lepszym optymalizatorem reklam.

Jak zostać zablokowanym przez AdSense!

W tym poście opisaliśmy wam co dokładnie należy zrobić, żeby zarobić z AdSense. Jednakże, uznaliśmy również, że warto podkreślić czego nie robić, kiedy zaczynasz optymalizować i eksperymentować z wyświetlaniem z przychodów z reklam.

  1. Ukrywanie twoich reklam – Oczywistym jest, że twoje reklamy nigdy nie powinny być zwodnicze. Ciężko jest to określić, gdyż jak pewnie zauważyliście z powyższych punktów, jest niezliczona ilość różnych możliwości jeśli chodzi o rozmiary reklam i ich umiejscowienie. Dla czytelników powinno być zawsze oczywiste, że reklamy, na które klikają, są reklamami. Jeśli wprowadzasz ich w błąd lub dajesz im wrażenie, że link prowadzi do innej sekcji witryny, może doprowadzić to do kar od Google.
  2. Skoro mowa o twoich reklamach –zgodnie z warunkami użytkowania, Google nie chce, abyś dzielił się informacjami dotyczącymi twoich sukcesów z AdSense. Wydawcy jak ty nie mogą udostępniać żadnych poufnych informacji jak na przykład informacji o CPM (koszt tysiące kliknięć) czy CTR (współczynnik klikalności). Jednakże, możesz omówić procentową zmianę w zarobkach (na przykład ze zmian, które wprowadziłeś w swojej witrynie). Zawsze powinieneś jednak unikać konkretnych kwot i stawek, gdyż może to niepotrzebne podgrzać atmosferę.
  3. Nie myśl krótkoterminowo – jak już wspomnieliśmy w punkcie #9, zawsze powinieneś najpierw myśleć o użytkownikach i o większej perspektywie (szczególnie jeśli myślisz o sprzedaniu strony po pewnym czasie). Możesz natrafić na bardzo proste możliwości generowania dodatkowych zysków, które mogą się odbywać kosztem komfortu użytkownika i długoterminową perspektywą witryny. Ważne jest, aby monitorować wszelkie dane, które mogły mieć wpływ na twoje eksperymenty z AdSense, jak na przykład średni czas użytkownika na stronie czy wskaźnik odrzuceń.

Więc jak zarobić pieniądze z AdSense?

Jako właściciel strony, możesz w bardzo prosty sposób złapać się w rutynie codziennego doglądania strony i nie docenić poświęcenia czasu na jej zoptymalizowanie, aby udoskonalić swój biznes. Nawet najdrobniejsze poprawy w kilku kluczowych wskaźnikach wydajności mogą drastycznie poprawić z czasem twoje przychody (szczególnie jeśli ruch na stronie się powiększa). Zachęcamy do eksperymentowania i przetestowania tych porad samemu – pamiętaj aby zostawić poniżej komentarz i dać nam znać jak sobie radzisz!