Ważne zmiany w AdSense 2019
Zespół Google stale inwestuje w swoje systemy, a co za tym idzie wprowadza kolejne modernizacje usług reklamowych. Oczekujcie zmian w zakładce Reklamy w panelu AdSense.
Jakich zmian możemy się spodziewać?
-
Rozmiary reklam
Google chce maksymalnie ułatwić korzystanie z reklam. Prace na tym poziomie rozpoczyna już na etapie ich tworzenia jednak również proces zarządzania ma zostać usprawniony. Co to znaczy? Nowo stworzone jednostki reklamowe, z założenia mają być elastyczne, dzięki czemu łatwo dostosują się do ekranów różnych rozmiarów zarówno urządzeń mobilnych jak i komputerów. Jednocześnie Google nie ogranicza użytkowników systemu AdSense pod tym kątem – jeśli odczuwasz taką potrzebę, wciąż będziesz mógł wykorzystywać reklamy o stałych rozmiarach.
-
Typy reklam
Również typy reklam zostaną zmienione. Z założenia będą one bogatsze, aby zwiększyć nie tylko wygodę użytkowników, ale również zaprezentować pełną pulę reklam, które są już dostępne.. Era reklam wyłącznie tekstowych lub wyłącznie displayowych minęła. Aby to potwierdzić zmieniono nazwę na koncie użytkownika na „Reklamy displayowe” (zamiast dotychczas dostępnych: Tylko reklamy tekstowe czy Tylko reklamy displayowe). Dzięki aktualizacji w tym zakresie, mają wyświetlać się tam wszystkie typy reklam.
-
Style reklam tekstowych
Zespół Google wycofał funkcję tworzenia nowych stylów reklam dla nowych jednostek reklamowych. Obecnie tworzone jednostki reklamowe będą miały stylizację reklam w pełni zoptymalizowaną pod kątem Google. Style reklam, które do tej pory utworzyłeś również zostaną zoptymalizowane. Jeśli chcesz jednak zachować wyższy poziom personalizacji reklam i zwiększyć wygodę użytkowników wciąż możesz użyć reklam natywnych.
-
Uproszczenie „jeśli nie ma dostępnych reklam”
Kwestie bezpieczeństwa, wciąż są priorytetowe dla zespołu Google. Dlatego bezustannie pracuje on nad jego poprawą oraz zachowaniem wysokiej jakości sieci reklamowej. Aby zminimalizować ryzyko złośliwych reklam usunięta zostaje opcja „Jeśli nie ma dostępnych reklam”. Twoje bieżące ustawienia w tej sekcji zostaną zaktualizowane, aby pasować do nowej opcji.
-
Eksperymenty
Wprowadzone zmiany spowodują usunięcie eksperymentalnych ustawień jednostek reklamowych. Jeśli z nich korzystasz, wkrótce przestaną one działać.
-
Synchroniczny kod
Wycofana zostaje również opcja zmiany typu kodu na synchroniczny. Jeżeli wciąż potrzebujesz z niego korzystać, synchroniczny kod reklamy dla swoich jednostek możesz wygenerować ręcznie.