Jak stworzyć zespół UX?

  • Home / Blog / Jak stworzyć zespół…

Jak stworzyć zespół UX?

W jaki sposób stworzyć sprawnie działający zespół UX?

Coraz więcej wydawców, a także dużych firm, poznaje się na przydatności osób specjalizujących się w dbaniu o przyjemne doświadczenie użytkowników, którzy korzystają z naszych stron, produktów czy usług. Należy natomiast pamiętać, że odpowiednia budowa zespołu to nie tylko zatrudnienie wykwalifikowanych UX designerów, lecz także dbanie o kilka innych elementów. Sprawdźcie zatem najistotniejsze wskazówki, które pomogą wam przygotować sprawnie działający i, co ważniejsze, wydajny zespół od pracy nad doświadczeniem użytkowników.

  1. Integracja zespołu najważniejsza

Bardzo często spotykamy się z sytuacjami, w których zespół UX traktowany jest jako ten, którego praca nie ma tak dużego znaczenia podczas tworzenia projektu. Powoduje to później spore problemy w optymalizacji ich pracy, a dodatkowo nie wszystkie sugestie i zmiany przez nich nakreślane są brane pod uwagę.

Upewnij się, że znaczenie zespołu UX w procesie twórczym jest na tyle duże, że designerzy będą częściej oraz oczywiście szybciej zapoznawani z projektem. Pomoże to w przyszłości uniknąć wielu błędów oraz zaoszczędzić czas pracy innych zespołów. Warto zapoznać się także z uwagą Eleonory Costamagna, według której:

“Creating connections with some areas of the business [was] important for us—from the data and analytics team to the insight team. We started talking about ‘how do we split responsibilities? How do we work together? How do we collaborate to make sure we build that big customer understanding picture…’ “.

  1. Zagwarantujmy swobodę pracy oraz pozwólmy innym grupom pracować nad własnymi badaniami

Zbieranie informacji to bardzo istotny element każdego projektu. Bardzo często dochodzi do sytuacji, w której tylko jeden zespół odpowiedzialny jest za przeprowadzenie badań i zebranie danych. Jeśli jednak pozwolimy innym pracować nad własnymi testami, to bardzo szybko zdamy sobie sprawę, że osoby specjalizujące się w innej dziedzinie będą w stanie o wiele lepiej pomóc przy konkretnych zagadnieniach. Ciekawe zdanie ma na ten temat Michelle Lotia, która twierdzi, że:

Coaching and supporting our design and product teams to do their own usabilitytesting was critical for me to be able to make a bigger impact on research as astrategic function. For coaching, we developed training and templates to help naildown their research objectives.”

Dodatkowo, pamiętać należy także o tym, aby wystarczająco wcześnie dzielić się znaleziskami i kluczowymi informacjami. Ponadto testy przeprowadzane przez różne grupy pozwolą wyszukać wszystkie nieprawidłowości zawczasu. Anne Stevenstwierdzi, że:

If we didn’t have designers conducting research too then a lot of work would justend up going live without being tested first. This method also ensures thatdesigners have regular contact with the users they are designing for.”

  1. Wskaźnik zwrotu inwestycji, a zespół UX – liczby pokażą, że częsta komunikacja i współpraca to klucz do sprawnej i efektywnej pracy

Jeżeli jesteśmy w stanie poprzeć swoje tezy danymi, to bardzo prędko udowodnimy przydatność zespołu odpowiedzialnego za doświadczenie użytkowników. Warto zatem utrzymywać stały i częsty kontakt z analitykami biznesowymi, którzy podejmują kluczowe decyzje w przypadku danego projektu. Takie samo zdanie ma Daryn Hobden, twierdząc, że:

When you have the numbers, you can take what you’ve done and show how the improvements made an impact”.

Ponadto, zespół powinien także charakteryzować się odpowiednią wiedzą na temat strategicznych elementów dotyczących kluczowych aspektów danego projektu, w tym sprzedaży. Warto pamiętać o tym podczas rozmów z bardziej wpływowymi osobami, które potrzebują pomocy w zrozumieniu wartości danego pomysłu lub projektu. Potwierdzeniem tych słów jest komentarz Oli Mival: “Strip back all the low-level conversations about how to do research and when to do it, by asking, ‘Why are we doing it?’”.

 

1 Komentarze

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zadzwoń