Ulepsz design swojej strony za pomocą tych metod!

Stworzenie witryny, która działa i przyciąga przeciętny ruch jest zadaniem w miarę prostym. Trudne natomiast jest sprawienie, aby ta strona gwarantowała nam ogromną liczbę odwiedzających, co przełoży się także na wysoką konwersję. Pomóc w tym może właściwy design strony.

Mówi się, że przygotowana przez nas strona musi przyciągnąć uwagę użytkownika w pięć sekund, aby ten na niej pozostał i zapoznał się z treścią. Skoro czas ten jest tak bardzo ograniczony, dlaczego wielu z nas ma problem ze stworzeniem designu, który nie będzie odpychający?

Co ciekawe, aby poradzić sobie z problemem kiepskiej stylistyki nie musimy od razu poddawać jej kompletnej reedycji. Istnieje wiele ciekawych rozwiązań, dzięki którym ograniczymy wydatki i czas, jaki mielibyśmy poświęcić na zmiany. Wystarczy tylko zapoznać się z poniższą listą najlepszych metod, które zagwarantują nam poprawioną stylistykę witryny.

  1. Przygotuj stronę responsywną

Ponad 80% stron internetowych była w 2017 roku dostosowana pod wymogi smartfonów oraz tabletów. Z uwagi na to, że coraz więcej osób przegląda strony internetowe w komórkach, Google wprowadziło specjalny system. Karze on każdą stronę, które nie jest dostosowana pod wymagania urządzeń mobilnych. Najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie strony responsywnej, czyli w dużym skrócie takiej, która jest w stanie dostosować się do każdej rozdzielczości. Dodatkowym rozwiązaniem będzie używanie wtyczek mobilnych.

  1. Uprość nawigację 

Jeżeli użytkownicy wejdą na twoją stronę i zobaczą skomplikowane i pełne nieczytelnych informacji i grafik nawigacje, to z pewnością odpuszczą sobie jej dalsze przeglądanie. Bardzo ważne jest ograniczenie ilości punktów w głównym menu do maksymalnie siedmiu. Oprócz tego, obowiązkowe będzie dostarczenie etykiet oferujących szeroki zasób informacji, aby zaciekawić odwiedzającego. Co więcej, zadbaj o pasek nawigacyjny – zarówno pod względem jego treści, jak i wyglądu.

  1. Zadbaj o prędkość strony i pozbądź się wysokiej współczynnika odrzuceń

Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń, opisuje sytuacje, w których użytkownicy decydują się zrezygnować ze wcześniej poczynionych akcji. Mowa tutaj o kupnie produktu, skorzystaniu z usług, czy po prostu przeczytania artykułu. Bardzo często powodem wysokiego współczynnika odrzuceń jest wolno działająca strona. Powodów takiego stanu rzeczy jest sporo – począwszy od złego hostingu, poprzez źle skonfigurowaną stronę, a skończywszy na zbyt dużej ilości reklam. Nawet 2-sekundowe opóźnienie jest w stanie popsuć UX, dlatego warto przyspieszyć witrynę, co może się udać przy pomocy narzędzi oferowanych przez Google.

  1. CTA, czyli wzywaj do działania w odpowiedni sposób

Call to Action to jeden z najistotniejszych elementów, jaki powinien znaleźć się na stronie. Wiele przeprowadzonych badań wskazało, że odpowiednio skonfigurowany CTA pozwala podnieść konwersję o 20-33%! Dlatego zastosowanie przycisku CTA bądź sformatowanie tekstu w taki sposób, aby odpowiedni kolor nawoływał do działania będzie kluczowe dla wydajności witryny.

  1. Wyciśnij z Social Media ostatnie soki

Facebook, Twitter, Instagram, czy ostatnimi czasy TikTok to aplikacje, które pozwalają nam na dzielenie informacji pomiędzy ludźmi. Platformy społecznościowe zdominowały świat do tego stopnia, że na samym Instagramie oraz Twitterze aktywnych jest prawie miliard użytkowników w skali miesiąca. Warto zatem wprowadzić na swojej stronie przyciski społecznościowe, co może przełożyć się na darmowe udostępnienie na profilu przeglądających oraz poszerzenie bazy klientów.

  1. Białe znaki, które nie do końca muszą być białe

Wprowadzenie białych znaków to techniczny sposób na poprawę treści, a przede wszystkim jej czytelności. Jeżeli zdecydujemy się na zastosowanie dodatkowych znaków typu spacja, enter czy tabulator, i pojawią się one z obu stron marginesów, a dodatkowo pomiędzy paragrafami, to będziemy w stanie poprawić czytelność tekstu o aż 20%.

  1. Korzystaj ze zdjęć

Jak wszyscy wiemy, jedno zdjęcie mówi czasem więcej niż tysiąc słów. Ciekawostką jest natomiast, że użytkownicy są w stanie poświęcić do 10% więcej czasu na oglądanie zdjęć, które przedstawiają inne osoby. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że lubimy patrzeć. Dlatego kluczowe jest zastosowanie filmów, gifów, rysunków czy standardowych zdjęć, dzięki czemu przykujemy uwagę użytkowników na dłużej.

  1. Teoria koloru, czyli w jaki sposób wykorzystać kolorystykę?

Kolor każdego elementu znajdującego się na stronie ma znaczenie. Wybierając właściwe połączenie, musimy przede wszystkim wybrać dwa kolory: główny oraz uzupełniający. Potem dobieramy kolor tła, a następnie łączymy je w taki sposób, aby stworzyć stonowaną stronę przyciągającą wyglądem i niemęczącą abstrakcjami. Czy wiedzieliście, że istnieje coś takiego jak system identyfikacji kolorów? Nazywa się Pantone i gwarantuje obszerną wiedzę na temat czegoś, co nazywa się komunikacja kolorem.

  1. Własne obrazki i autorskie ilustracje

W wielu przypadkach własnoręczne dzieła mogą odgrywać niezwykle kluczową rolę w przygotowaniu strony i poprawieniu jej sprawności. To właśnie obrazki pochodzące z “prywatnej” kolekcji pozwolą nam utrzymać zainteresowanie odwiedzającego przez dłuższą chwilę.

  1. Animacje odgrywają równie kluczową rolę

Jeżeli przygotowujemy galerie zdjęć, to warto przemyśleć o zastosowaniu różnego rodzaju przejść, co uatrakcyjni przeglądanie obrazów. Oprócz tego, pamiętajmy oczywiście o szeregu innych elementów animacyjnych. Bardzo ważna jest animacja ładowania się strony czy wyskakujące okienka z dodatkowymi informacjami. Nawet skonfigurowane i dostosowane do naszej strony przewijanie oraz tło są ważne.