Błąd TCF 7.8 w AdSense „Zgoda użytkowników z UE” – Co to jest i jak naprawić?
W ostatnim czasie wielu wydawców korzystających z platformy Google AdSense zauważyło pojawienie się komunikatu dotyczącego błędu 7.8 – Dotyczący Zgody użytkowników z UE. Ten problem może dotyczyć także Ciebie. Dowiedz się, jak sprawdzić czy masz ten problem i co zrobić, by go naprawić.
Jak sprawdzić kod błędu w AdSense?
Pierwszym krokiem w identyfikacji błędu w AdSense jest analiza raportu dotyczącego zgody użytkowników z UE. Upewnij się, czy kod błędu to 7.8. Możesz to wykonać na dwa poniższe sposoby:
Metoda 1:
Aby to zrobić, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami:
- Zaloguj się do swojego konta AdSense.
- Przejdź do sekcji „Bezpieczeństwo marki”
- Następnie kliknij „Treść” i wybierz „Ustawienia blokowania”
- Znajdź widget o nazwie „Zgoda użytkowników z UE” i kliknij „Zarządzaj zgodą użytkowników z UE”
- Następnie kliknij przycisk „Pobierz raport błędów związanych z Zasadami dotyczącymi przejrzystości i uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych”
Metoda 2:
Jeśli na stronie głównej AdSense pojawił się komunikat błąd:
„W co najmniej jednej z Twoich witryn lub aplikacji wykryliśmy problem związany z tekstem Zasad IAB dotyczących przejrzystości i uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych. Te błędy mogą wpłynąć na możliwość wyświetlania reklam użytkownikom z Europy. Szczegółowy raport znajdziesz na stronie „Zgoda użytkowników z UE”.
- Kliknij w przycisk „Przejdź do zgody użytkownika z UE”
- Następnie kliknij przycisk „Pobierz raport błędów związanych z Zasadami dotyczącymi przejrzystości i uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych”
Analiza raportu AdSense z „Zgoda użytkowników z UE”
Na Twój komputer pobierze się plik w formacie CSV. Początek nazwy pliku to iab_tcf_errors_(…).csv
W kolumnie C jest podany kod błędu. W tym przypadku jest to błąd 7.8.
Co Google mówi o kodzie 7.8?
Oznacza to, że:
„Pole wersji ciągu tekstowego dotyczącego przejrzystości i zgody nie zawiera wartości 1 ani 2.”
Sugerowane działanie od Google:
„Będziemy stosować tylko ograniczone wyświetlanie reklam. Należy naprawić błędy implementacji ciągu tekstowego dotyczącego przejrzystości i zgody na platformie do zarządzania zgodą użytkowników.”
Sprawdź pozostałe kody błędów.
Jak naprawić błąd 7.8 w AdSense? – Dotyczy zgody użytkowników z UE
Google poinformowało, że będzie aktywnie zajmować się rozwiązaniem problemów z kodami błędów rozpoczynającymi się od 7.X, w tym również błędem 7.8. Jednakże, mogą pojawić się ograniczenia w wyświetlaniu reklam. Dotyczy to osób korzystających z CMP od Google.
W związku z tym, jeśli zauważysz błąd 7.8 w AdSense, poczekaj na dalsze kroki ze strony Google. Zazwyczaj komunikat sam powinien zniknąć, gdy problem zostanie rozwiązany z ich strony.
Warto regularnie monitorować panel AdSense, aby być na bieżąco z ewentualnymi zmianami i komunikatami od Google dotyczącymi błędów oraz aktualizacji w systemie AdSense.
Mam również ten komunikat od ponad tygodnia i nie widzę żadnych zmian po za wyraźnym spadkiem RPM. Korzystam z CMP od Google i tyle. Jeśli komunikat będzie nadal widoczny w panelu Adsense przez kilka kolejnych dni to czeka mnie zmiana platformy, gdyż systemowy sobie nie radzi.
A w tym błędzie nie chodzi o to, że brakuje dokładnych danych o właścicielu strony oraz jego siedziby na danej stronie? Wartość 1 i 2, czyli podstawowe dane identyfikacyjne w rodo.
Dzięki za przydatny artykuł. Pierwszy raz wyskoczył mi ten błąd 7.8.
Dobrego dnia,
Ania