Nowość w AdSense – SEPA: Zacznij otrzymywać płatności w EURO
Google wprowadziło nowość dla osób korzystających z konta AdSense — system SEPA. Dzięki niemu wydawcy będą mogli szybko i w prosty sposób otrzymać płatność w euro. Dowiedz się, czym jest SEPA, w jakich krajach możesz korzystać z transakcji oraz jak zacząć korzystać z tych płatności na koncie AdSense.
Czym jest system SEPA?
Transakcje SEPA (Single Euro Payments Area, Jednolity System Płatności w Euro) stanowią ekonomiczną i skuteczną metodę przekazywania środków w sposób elektroniczny (Electronic Funds Transfer, EFT) w różnych krajach europejskich. To oznacza, że firmy i klienci z Europy mają możliwość przesyłania płatności EFT do wszystkich krajów znajdujących się w strefie euro. System SEPA nie tylko przyspieszył, ale też uprościł proces płatności, dzięki któremu zarobki w walucie euro trafiają prosto na konto bankowe. Korzystanie z zalet tego rozwiązania wiąże się jedynie z podaniem danych konta bankowego, a następnie (w zależności od kraju) uiszczenia niewielkiej opłaty testowej w celu weryfikacji konta.
W jakich krajach dostępne są płatności SEPA?
Transakcje SEPA w euro udostępnione są wydawcom z krajów takich jak: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gibraltar, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry, Włochy.
Konta bankowe z dostępem do SEPA można połączyć z wyżej wymienionymi państwami. Warto również pamiętać o weryfikacji, czy dany bank obsługuje transakcje EFT SEPA. Mimo coraz większej popularności niektóre placówki nie odbierają tych płatności. Ponadto SEPA nie obsługuje międzynarodowych kont bankowych osób znajdujących się w Andorze, San Marino, Watykanie i Wielkiej Brytanii.
Jak zacząć korzystać z płatności SEPA w AdSense?
Korzystanie z płatności SEPA jest bardzo proste. Wystarczy uzupełnić dane konta bankowego, poczekać na wpłatę testową, a następnie ją odszukać i wprowadzić kwotę na koncie AdSense.
Instrukcja: Otrzymywanie płatności w euro w AdSense
1. Uzupełnienie danych konta bankowego
Uzupełnienie danych konta bankowego zaczyna się od logowania w AdSense.
Następnie należy wykonać sekwencję kliknięć:
- Płatności
- Informacje o płatnościach
- Dodaj formę płatności.
- W ostatniej sekcji znajduje się miejsce na wpisanie informacji o rachunku bankowym. Później wystarczy kliknąć Zapisz.
2. Odszukanie wpłaty testowej i wpisane kwoty na koncie AdSense
Po uzupełnieniu informacji o rachunku bankowym otrzymasz przelew testowy od Google na niewielką kwotę (od 0,15 do 1,10 EUR). Wpłata powinna pojawić się po 2-5 dniach od podania danych. Nadawca przelewu może się różnić w zależności od kraju, w którym placówkę ma bank. W polu opisującym nadawcę powinna znaleźć się jedna z poniższych nazw:
- Google Inc. EDI PYMNTS
- Google Inc. EDI – EDI PYMNTS
- GOOGLE IRELAND
- GOOGLE IRELAND LIMITED
- CITIBANK FINANCIAL SERVICES
Po otrzymaniu wpłaty testowej wystarczy zalogować się na koncie AdSense, a później wykonać sekwencję kliknięć:
- Płatności
- Informacje o płatnościach
- Dodaj formę płatności
- Zweryfikuj teraz.
- Należy wybrać kwotę, która wpłynęła na rachunek bankowy i kliknąć Zweryfikuj.
Jeśli wartość przelewu się zgadza, konto zostanie zweryfikowane a klient uzyska możliwość otrzymywania płatności w euro przez EFT. Warto również pamiętać, że przelew może przyjść w kolejnym miesiącu, jeśli forma płatności EFT SEPA została ustawiona po 20 dniu miesiąca.
Wpłata testowa nie powiodła się — co dalej?
Jeśli wpłata testowa zakończyła się niepowodzeniem, na ekranie wyświetli się komunikat Wpłata nieudana. Wtedy należy sprawdzić, czy:
- numer rachunku i kod banku jest prawidłowy;
- bank przyjmuje transakcje przychodzące SEPA i znajduje się w kraju, do którego przypisane jest konto AdSense;
- konto bankowe jest otwarte;
Aktualizacja informacji bankowych
Obecnie nie można modyfikować nieprawidłowych i niezweryfikowanych informacji o koncie bankowym w AdSense. W przypadku ewentualnego błędu należy dodać nowy rachunek bankowy, a następnie usunąć błędny.