Jak zoptymalizować i zwiększyć ruch na stronie? Wskazówki oraz porady

Udostępnij artykuł:

Witajcie!

Z uwagi na bardzo często pojawiające się pytania związane z poprawieniem zarobków AdSense, postanowiłem przygotować poradnik, gdzie odpowiem na najczęściej zadawane mi pytania.

 

W celu zwiększenia wydajności strony oraz poprawy jej widoczności w Google, należy kierować się kilkoma istotnymi parametrami oraz statystykami. Dane, jakie zbiera dla nas szereg programów i skryptów, gwarantuje natomiast możliwość szybkiego dostosowania miejsca docelowego. W ten sposób Google AdSense dba nie tylko o prawidłowe działanie, ale także i rozwój naszej strony.W tym krótkim poradniku przedstawię cztery główne metody, jakie pomogą wam zwiększyć ruch. Co więcej, opiszę każdą z tych metod oraz wymienię najważniejsze kwestie, o które powinniśmy dbać.

  1. Narzędzia Google Search

Ogromna ilość narzędzi, jakie ta platforma internetowa oferuje, powala nam usprawnić wydajność, robiąc to w sposób szybki i kompatybilny z naszą stroną. Wielokrotnie korzystałem z różnorodnych programów i usług, lecz dla was najważniejsze jest, aby:

  • Skorzystać z Google Indexw celu zweryfikowania widoczności strony oraz sprawdzenia najważniejszych parametrów i tego jak nasza strona postrzegana jest przez Google.
  • Przeprowadzać diagnostykę w celu wykrycia i wyeliminowania problemów, a także wykorzystać boty indeksujące (tak zwane crawlery) w celu zoptymalizowania reklam.
  • Wykorzystać Search Analyticsw celu upewnienia się które frazy i wyszukiwania przyciągają największą liczbę użytkowników.

 

  1. Analizowanie ruchu

Warto wykorzystać Google Analytics, aby sprawdzić ruch na stronie. Jest to internetowy zbiór programów i narzędzi. Pozwoli nam zbierać dane, a następnie przetwarzać je i analizować. Google Analytics wykorzystuje unikalny kod w celu śledzenia stron oraz monitorowania ruchu.

Oprócz tego, bardzo często wykorzystywałem następujące dodatki:

  • Google Trends– pomaga w określeniu najpopularniejszych fraz, które poszukuje cały świat.
  • Market Finder– miejsce, w którym znajdziemy szereg ciekawych pomysłów na nisze oraz produkty, w tym dużo ciekawych okazji reklamowych.
  • Consumer Barometer– narzędzie to pozwala nam sprawdzić w jaki sposób użytkownicy korzystają z Internetu – chodzi tutaj przede wszystkim o rodzaj urządzenia, czas przeglądania stron, etc.
  • News Consumer Insights– oprogramowanie dzielące ruch na określone kategorie ze względu na zebrane informacje oraz przeprowadzone analizy.
  • SuccessStories – bardzo ciekawa opcja alternatywna, w której sam znalazłem wiele inspiracji – prowadzona przez społeczność.

 

  1. Dostosowanie kanału

Zachęcam wszystkich do tworzenia kanałów niestandardowych, które to pozwalają nam zoptymalizować działanie naszych jednostek reklamowych. Można stworzyć do 2000 takich kanałów. Pamiętajcie również o tym, że pomogą nam śledzić i grupować jednostki w zróżnicowany sposób.

Tworząc powyższe kanały, warto upewnić się, że będą one także miejscem docelowym reklamy, gdzie reklamodawcy będą mogli wybrać sposób wyświetlania swoich jednostek. Upewnijcie się, że przeprowadzając optymalizację, postępujecie zgodnie z Zasadami programu AdSense oraz ze Wskazówkami jakościowymi dla webmasterów.

  1. Optymalizacja mobilna

Tworząc stronę bardzo ważne jest, aby działała w sposób bezproblemowy dla każdego użytkownika urządzeń mobilnych. Istnieje szereg testów, które pomogą nam sprawdzić jej wydajność. Dodatkowo, bardzo często korzystam z praktycznych porad mających na celu poprawić szybkość wczytywania się witryny. Możliwe jest tam także porównanie prędkości ze stronami pozostałych wydawców. Jeżeli zależy wam na jak najwyższej jakości, to kluczowe będzie zbudowanie Przyśpieszonej Strony Mobilnej, czyli AMP (Accelerated Mobile Page).

 

 

Źródło

Udostępnij artykuł:

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *