Tak, jak dowiedzieliśmy się z poprzedniej części artykułu. CTR, czyli współczynnik klikalności istotny jest nie tylko dla wydawców, ale i dla reklamodawców. Reklamodawca tworzy takie reklamy, które mogą osiągać wysoki CTR. Wydawca zaś umiejscawia reklamę tak, aby zapewnić sobie wysoki współczynnik klikalności.

Jak ważny jest CTR na stronie?

CTR jest najważniejszym miernikiem jakości i efektywności Twojej strony. To właśnie na ten aspekt, Google zwraca największą uwagę przy ocenie Twojej witryny. Wysoki współczynnik klikalności przekłada się bowiem na zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w Twój tekst na stronie. Druga rzecz, która liczy się nie mniej to trafność. Chodzi o trafność słowa kluczowego, które umieszczasz w reklamie na swojej stronie. TO CTR jest jego miernikiem. Jeśli zatem dana strona wyróżnia się dosyć niskim CTR, możemy ocenić ją jako słabą (chociaż oczywiście nie zawsze). Nadmiernie wysoki CTR również nie jest dobry. Może on świadczyć bowiem o działaniu wbrew zasadom Google AdSense. Taka strona wymaga odpowiedniej i ręcznej weryfikacji autentyczności.

Jak zwiększyć CTR reklam na stronie?

To prawda – treść na stronie jest najważniejsza. To one przyciągają i pozostawiają użytkownika na stronie. To one również zachęcają do kliknięcia w reklamę na stronie. Odpowiednia jej optymalizacja, eksperymentowanie może pomóc Ci w osiągnięciu wyższego CTR na stronie. Czytaj dalej i dowiedz się, jak to zrobić!

  1. Usuń niepożądane reklamy

Na większości stron, gdzieś w ich otchłani nadal zalegają niepotrzebne wpisy lub strony. Pozbądź się niechcianych reklam, które nie mają zbyt wysokiej konwersji. Nie zaśmiecaj swojej strony!

  1. Zadbaj o content Twojej strony

To najprostsza, a jednocześnie najważniejsza rada, jaką możesz dostać w przypadku zwiększenia CTR. To treści, które prezentujesz na stronie są magnesem, który przyciąga użytkowników. A oni klikają w reklamy. A kliknięte reklamy to zwiększone przychody na stronie. Zamiast ilości, postaw na jakość. Zamiast tysiąca bezwartościowych i nudnych wpisów – zrób ich mniej, ale zadbaj o ich zawartość. Treść będzie drogą do Twojego sukcesu. Pozwoli Ci na unikalną zawartość strony, a ona przełoży się na wysoki współczynnik klikalności.

  1. Eksperymentuj z reklamami

Kto powiedział, że nie można próbować? Można, a z reklamami nawet się powinno. Pobaw się treścią, umiejscowieniem lub kolorami. Szukaj najlepszego rozwiązania dla siebie. Standardowe kolory i motywy to chleb powszedni, do którego użytkownicy się już przyzwyczaili. Wyprzedzaj trendy! Zrób wyraźną granicę między treścią a reklamą. Baw się czcionką, kolorami. To zainteresuje użytkowników, a Ciebie przybliży do celu!

  1. Docelowe miejsce reklamy

Nie jest powiedziane, że wybrane przez Ciebie miejsce docelowe reklamy będzie tym właściwym. To też wymaga eksperymentowania, obserwacji i wybrania najbardziej odpowiedniego miejsca. Kombinuj z wielkością, pozycją, pionem i poziomem. Nie rób tego jednak „losowo”. To na pewno nie przełoży się na CTR. Przetestuj kolory, czcionki i wielkość. Co działa na Twojej stronie najlepiej? Pamiętaj, aby co jakiś czas zmieniać miejsce reklamy, aby widzowie Twojej strony się do niej nie przyzwyczaili.

  1. Słowa kluczowe

Ich główną rolą jest zapewnienie odpowiedniej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. A to właśnie użytkownicy, którzy z nich pochodzą zapewnią Ci największy CTR. Musisz zatem wiedzieć, jak odpowiednio stosować słowa kluczowe. Dowiedz się, jak poprawić swoje zyski z Google Adsense.

 

Analiza przypadku

Zyski, które osiągasz dzięki Google AdSense zależą od wielu czynników. Jest to oczywiście ilość odwiedzających, pieniądze, jakie oferują Ci reklamodawcy czy ilość kliknięć w reklamę na Twojej stronie. Oczywiście, im więcej reklam uzyskasz – i im więcej zyskasz dzięki temu odwiedzających, tym częściej klikną oni w Twoją reklamę. A dzięki temu, Ty zarobisz o wiele więcej.

Gdy weźmiesz pod lupę dwie dowolne strony, od razu zobaczysz, że ich CTR różni się. Nieznacznie, lub bardzo, ale się różni. Dajmy na to, że CTR strony numer 1 ma wynik ok. 25%, a drugiej jedynie 10%. Od razu wiemy zatem, że lepiej prosperuje strona numer 1. Jak druga strona powinna zatem zwiększyć swoje obroty, aby „dogonić” tę pierwszą?

Jeżeli jednak okaże się, że obie te strony korzystają z podobnych czcionek, kolorów i motywów, problem leży nieco głębiej. Co jednak tak bardzo je różni? Najprawdopodobniej są to właśnie słowa kluczowe. To one odpowiadają za odpowiednią pozycję w wyszukiwarce. To jeden z powodów, który może różnić dwie, z pozoru podobne strony. Słowa kluczowe powinny być adekwatne do zawartości treści, a jednocześnie sprzedające, a nie pełnić jedynie funkcję informacyjną.

Okazuje się jednak, że wszystko sprowadza się do sposobu prowadzenia strony. Także do tego, jak nią zarządzać i jakie treści umieszczać, aby przyciągać użytkowników. Zastosuj się do porad, które przedstawiłem Ci w obu częściach artykułu o CTR, a najprawdopodobniej zauważysz znaczy wzrost swojego współczynnika klikalności!